Saturday, February 2, 2013

Bengkel Penulisan Bersama Hilal Asyraf ;) (02/02/2013)


Bengkel ini merupakan salah satu bengkel yang sangat bermakna buat aku dan sahabat aku iaitu rasyidah... ;)
ingin tahu mengapa?

Banyak input yang aku telah perolehi daripada majlis ilmu ini. Saudara Hilal Asyraf merupakan salah seorang penulis dan juga pada masa yang sama seorang pendakwah muda yang berjiwa kental!

Aku dan sahabatku amat mengagumi beliau serta isterinya. Sepanjang bengkel berjalan telah banyak perkongsian ilmu yang amat bermanfaat seperti apakah matlamat sebenar untuk menjadi seorang penulis yang berjaya.

Berjaya yang dimaksudkan bukan hanya beroleh kejayaan di dunia tetapi kejayaan di akhirat itulah matlamat yang sebenar.

Beliau telah menyatakan bahawa tujuan utama yang perlu ada dalam diri setiap penulis adalah matlamat sebenar penulisan untuk membangunkan jiwa umat Islam...hal ini demikian kerana untuk kita mendapatkan saham akhirat in shaa Allah Amiin...~

Saya mendoakan agar usaha dakwah melalui penulisan yang sedang dilakukan oleh saudara Hilal Asyraf akan berjaya menarik ramai umat Islam untuk sama-sama berjuang dalam mendapatkan keredhaan Allah SWT. in shaa Allah amiin ^.^




4 comments:

  1. Moga trus dbri ilhm dn thabt dlm mnulis bait2 meruntun jiwa2 yg mmbaca.. In shaa Allah~

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah moga Allah SWT. memberikan kekuatan untuk terus berjuang demi menegakkan agama Islam...amiin~

    p/s: mohon pendapat dan nasihat ya, saya masih baru dalam arena penulisan ini masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki.... =) tq!

    ReplyDelete